هر کاربری پیش از خرید، ثمر تک رویت خویشتن را در موتورهای جست وجو خواه فروشگاه های اینترنتی ضربان وجو می کند؛ سپس با مقایسه ی محدودیت های محصولات، مقدار و مدل سازی آن ها رفتار به خریدن متاع می کند. جستجوی یک علیه معمولا شامل نام محصول و نام برندی است که مرسوم رویت داریم و عوامل زیادی در انتخاب برند تأثیرگذار هستند. امروزه برندهای ایرانی زیادی هوشیار بازار شده اند و درحال رقابت با برندهای خارجی هستند. در نیمه ی نخست سال جاری بیش از ۲۷۰۰ برند ایرانی در دیجیکالا ثبت شده است که این موضوع جناب پررنگ برندهای ایرانی نسبت به سال گذشته را مدلل می کند.مقاله ی مرتبط:برندها چگونه ارج گذاری می شوند؟

برندهای ایرانی بیع دهش نیز تو راسته دارند و توانسته اند ۶۸ درصد فروش چندی دیجیکالا داخل نیم ی اول سال ۹۸ را از آن خویشتن کنند؛ این یعنی محصولات ایرانی از نظر فروش ریالی و تعدادی پیشرفت نیکوکاری داشته اند. افزایش سودا محصولات ایرانی دیجیکالا از سال ۹۷ آغاز شد؛ داخل همین زمان بالا رفتن قیمت دلار، گران شدن کالاهای خارجی و پایین آمدن قدرت ابتیاع کالاهای خارجی را داخل پی داشت. با تکثیر سه برابری نرخ کالاهای خارجی بسیاری از کاربران کالاهای ایرانی را جایگزین استاندارد های خارجی کردند. از یکسره دیگر دلایل افزایش فروش و جستجوی کالاهای ایرانی در دیجی کالا می توان به راه اندازی سوپر مارکت اینترنتی این شرکت درون تیرماه ۹۷ رمز کرد. ازآنجایی که اغلب کالاهای سوپرمارکت ایرانی هستند غریزی است که آمار فروش کالاهای ایرانی نسبت به کالاهای اجنبی رشد تعدادی داشته باشند. این طور که بوسیله نظر می رسد این مسئله در آینده نیز ادامه خواهد داشت. با افزودن تنوع محصولات سوپر مارکتی و آشنایی بیشتر مردم با کالاها و برند ایرانی، مطمئنا روند صعودی فروش و جستجوی این محصولات در آینده نیز ادامه خواهد داشت. صنعت تغذیه ی کشور بسیار غنی است و محصولات از تنوع خوبی برخوردار هستند؛ به عبارتی می استعداد گفت این صنعتی توانمندتر از سایر بخش ها ادا می کند؛ بنابراین تکثیر خرید محصولات خوراکی در آینده حفظ خواهد شد.کم جست وجوترین برند خارجی به مراتب جستجوی بیشتری از پرجست وجوترین برند ایرانی داشته است

با این حال آمار علامت می دهد برندهای ایرانی به مراتب کمتر از برندهای خارجی جست وجو می شوند؛ بوسیله طوری که حتی تعداد جستجوی کمینه جستجوترین برند خارجی از پرجستجوترین برند ایرانی تو شقه ی ابتدا سال ۹۸ دیجی کالا بیشتر بوده است. به عبارتی پایین بودن جستجوی برند ایرانی نسبت به برند اجنبی و تو پهلو آن افزایش ابتیاع بعضی و ریالی محصولات در دیجی متاع را می توان این گونه توجیه کرد که شخص با جست وجو کردن برند خارجی فهرستی از محصولات مشابه ایرانی را نیز مشاهده می درنگ و درنهایت به برهان اعلی بودن مقدار علیه خارجی و کفاف ندادن بودجه ای که برای فروش علیه کنار گذاشته، مدل ی ایرانی آن را تهیه می کند.

تو انتخاب یک برند عوامل مهمی از جمله کیفیت، اعتماد، خدمات پس از فروش، بازاریابی، قیمت، طراحی، تولید کالاهای پرطرفدار و پذیرش اجتماعی تأثیرگذار هستند که در دنباله به بررسی بیشتر هر یک از موارد در برندهای ایرانی و تأثیر آن درون میزان جستجوی کاربران می پردازیم. ابتدا پیش از هر چیزی بهتر است تعریفی از کالای ایرانی داشته باشیم.کالای ایرانی چیست

طبق تعاریفی که از کالای ایرانی داخل وب سایت های مختلف دیده می شود می توان گفت کالای ایرانی کالایی است که اشتهار تجاری (برند) آن متعلق به ایران باشد، یعنی تو داخل کشور ثبت شده باشد. طبق این درود کالای دارای برند ایرانی، فارغ از اینکه بوسیله نعوظ کامل یا پشیز در ایران خواه هر کشور دیگری طراحی، تولید خواه مونتاژ شده اند، کالای ایرانی» محسوب می شوند. تا اینکه گفته می شود اجناسی که برند خارجی دارند ولی در داخل تولید می شوند، یا شیوه ی تولید خارجی است خواه کارخانه اش را آن ها ساخته اند خواه کوچکتر لیسانس ناحیه دیگری باشد، این کالا خارجی محسوب نمی شود.رشد ریالی و تعدادی کالاهای ایرانی در دیجی لوازم



آمار مدال می دهد، بیع کالاهای ایرانی داخل فروشگاه های اینترنتی تکثیر پیدا کرده است. برابر گزارش دیجی متاع در ۶ ماه گذشته، ۶۸ درصد از فروش تعدادی دیجی کالا متعلق به کالاهای ایرانی بوده است. درحالی که تعداد کالای خرید رفته ی ایرانی در دیجی کالا داخل نیم ی نخست سال ۱۳۹۶ بسیار کم و ۴۰ درصد اعلام شده بود، پس از آن با رشد ۱۵ درصدی درون نیمه ی نخست سال ۱۳۹۷ بوسیله ۵۵ درصد رسید؛ یعنی میزان فروش کالای ایرانی از کالای خارجی داخل این سال پیشی گرفته است. این نما در نیمه ی اول سال ۹۸ با رشد ۱۳ درصدی به ۶۸ درصد فصیح است.

همچنین طبق این گزارش تعداد برندهای ایرانی داخل نیمه ی نخست سال ۱۳۹۸ در دیجی کالا بوسیله ۲۷۴۸ برند گویا است. به عبارتی می توان گفت تعداد برندهای ایرانی این فروشگاه نسبت به مدت شبیه سال گذشته حدود دو طبق اضافه صریح کرده است.معیار جستجوی برندهای ایرانی و خارجی

مقاله ی مرتبط:تسهیم فروش کالاهای ایرانی تو دیجی کالا به ۶۸ درصد رسید

آمار منتشر شده از پرجستجوترین برندهای ایرانی و خارجی دیجی کالا مدال می دهد نمونه جستجوی برندهای ایرانی زیاد کمتر پر حرارت از برندهای اجنبی بوده است. برابر این گزارش پارس خزر با ۱۰۱۰۱۴ جست وجو، پرجستجوترین برند ایرانی دیجی لوازم درون نصف ی اول ۹۸ شناخته شد؛ پس از آن برند ایکس ویژن (۴۷،۰۳۷)، بهار (۳۶،۳۹۴)، بارز (۳۱،۹۱۴) و ایرانسل (۲۳،۹۴۳) در مقام دوم تا پنجم پرجستجوترین برندهای ایرانی راحتی می گیرند. برای اینکه تضاد میان تعداد جستجوی برندهای ایرانی و خارجی را بیشتر دانا شویم بهتر است تعداد جستجوی برندهای خارجی را نیز مطالعه کنیم. طبق گزارش دیجی رخت پرجستجوترین برند خارجی در شقه ی مقدمه سال ۹۸ این فروشگاه، سامسونگ با ۲،۶۷۰،۳۲۷ جست وجو است. پس ازآن از آن اپل (۱،۵۰۴،۷۶۷)، هواوی (۶۳۷،۸۵۴)، پلی استیشن (۶۰۳،۴۷۰) و ال جی (۳۴۳،۲۲۸) در مقام دوم تا پنجم پرجستجوترین برند اجنبی استراحت می گیرند.

همان نعوظ که اعداد علامت می دهند تعداد جستجوهای برند سامسونگ ۲۶ برابر بیشتر از تعداد جستجوهای برند پارس خزر بوده است؛ همچنین می توان گفت تعداد جستجوهای کم جستجوترین برند خارجی از پرجستجوترین برند ایرانی بیشتر بوده است. اما دلیل این موضوع چیست و چه چیزی باعث می شود کاربران برندهای خارجی را بیشتر از برندهای ایرانی نبض وجو کنند؟ در امتداد بوسیله تشریح بیشتر دلایل آن می پردازیم.عدم اطلاع رسانی و تبلیغات مفت

بخش گشاد ای از پایین بودن مدل جستجوی برندهای ایرانی نسبت به برندهای خارجی، به عدم آگاهی از محصولات جدید ایرانی مربوط می شود. برای اغلب کاربران پیش آمده زمانی که برند خارجی را تو فروشگاه های اینترنتی ضربان وجو می کنند، در قسمت محصولات مانند می بینند کالای موردنظر توسط یک برند ایرانی نیز تولید می شود و تازه اینجا است که وارد می شوند قرین ایرانی آن ثمر همچنین در راسته وجود دارد. تبلیغات، بازایابی و برندسازی نقش بسیار مهمی درون شناخته شدن و معامله برند دارند که معمولا از سوی برندهای ایرانی نادیده پژمرده می شوند.مقاله ی مرتبط:برندسازی دربرابر بازاریابی؛ راهکارهای نوآورانه در بازار دیجیتال امروز

برندسازی عموما با تصویری از کسب وکار خود را نشان می دهد که همراه با کیفیتی تو مدخل های متنوع و انواع مؤلفه های مرتبط درود می شود. آن مؤلفه ها می توانند شامل لوگوی همدستی و بها های شرکت و حتی پیامی باشند که بوسیله مخاطبان هدف کسب وکار فرستاده می شود. درمقابل، بازاریابی با وظایف و فعالیت های وابستگی با مشتریان یا بوسیله اشعار ساده تر، علامت دادن محضر همدستی تحسین می شود. تو تعریف ساده، بازاریابی یعنی پیامی به مخاطبان و مشتریان آینده ی شریک شدن منتقل کنیم. برندسازی موضوع مهمی در دنیای کسب و فرمان است و به زودی مقاله ی جالبی در رابطه با آن در زومیت منتشر خواهد شد.

بسیاری از برندهای ایرانی برندسازی و تبلیغات را موکد نمی گیرند درحالی که اغلب برندهای مطرح دنیا پای ثابت تبلیغات هستند و این نشان می دهد حتی مطرح شدن درون سطح جهانی نیز نباید باعث اسکان تبلیغ محصولات متاخر یک برند شود. البته روش تبلیغ کردن همچنین بسیار مهم است. تبلیغات کلیشه ای تلویزیونی دیگر مانند گذشته تأثیرگذار نیستند و مخاطب را جذب نمی کنند. این روزها انسان بخش شایان توجهی از زمان خویشتن را درون اینترنت و شبکه های مدنی سپری می کنند؛ بنابراین استفاده از ایده های خلاقانه و فعالیت داخل شبکه های اجتماعی نقش مهمی درون شناخته شدن برندهای ایرانی و جدیدترین محصولات آن ها ایفا خواهد کرد.

بحث برندسازی از ابهت بسیار اضافی در دنیای امروز برخوردار است. بوسیله زودی در مقاله ای جداگانه در زومیت به طور مفصل بوسیله این موضوع و راه حل های موجود بخاطر کسب و کارهای داخلی انگیزه هم چشمی با رقبای خارجی خویشتن خواهیم پرداخت.جای خالی محصولات ایرانی تو برخی قسمت قسمت کردن ها

موافق آمار منتشر شده از دیجی کالا، کاربران داخل این مارکت نماینده بیش از هر چیز بوسیله عقب کالاهای دیجیتال هستند. این موضوع از یک نگاه نشان از متکی بیشتر کاربران ایرانی به ابتیاع کالاهای دیجیتالی از فروشگاه های آنلاین نسبت بوسیله سایر گروه ها دارد.



آمار منتشر شده از سوی دیگر نشان می دهد، کاربران در نیمه ی نخست سال ۹۸ در این فروشگاه اینترنتی بیشتر تو جستجوی موبایل، هارد اکسترنال، پاوربانک و ساعت بوده اند. زمانی که برند ایرانی شناخته شده ای برای تولید این محصولات وجود ندارد، استاندارد جستجوی برندهای خارجی م بیشتر از برندهای داخلی خواهد شد.

به عنوان مثال زمانی که از گفتگو از خریدن کالاهای الکترونیک بوسیله میان می آید به طور ناخودآگاه نام برندهای اجنبی به یادمان می آید و کمینه تر پیش می آید که برندهای ایرانی را ضربان وجو کنیم. از آنجایی که فروشگاه های اینترنتی ذات نواخت بخاطر مقایسه ی مشخصات محصولات الکترونیک هستند، طبیعی است که برندهای ایرانی ناچیز از برندهای خارجی نبض وجو شوند.



در مدخل دیگری از گزارش دیجی کالا آمده است، کالاهای دیجیتال مانند لپ تاپ، موبایل و پاوربانک سهم ریالی بالایی تو سودا دارند. زمانی که برند ایرانی مطرحی داخل تولید این میزان کالاها حیات ندارد نمی توان انتظار داشت تعداد جستجوی برند ایرانی بیشتر از تعداد جستجوی برندهای اجنبی باشد. البته پیشرفت منت دراین زمینه نتیجه شده است. اگر سری بوسیله جزء خصوصی برندهای ایرانی در سایت دیجی کالا بزنید خبردار افزایش تعداد برندهای ایرانی در قسمت قسمت کردن بندی های مختلف از جمله رخت برقی، پوشاک، آرایشی و بهداشتی، هنر، اسباب خودرو، لوازم جانبی خودرو و کامپیوتر خواهید شد؛ با اینکه هنوز در بسیاری از بخش ها امکان تولید کالای ایرانی نیست اما مطمئنا درون آینده برندها تنوع محصولی بیشتری پدیدار خواهند کرد. چونی پایین تر از نگاه فدایی کاربران

یکی از دلایلی که باعث می شود کاربران کالاهای خارجی را بیش از انواع ایرانی جست وجو کنند این است که داخل حال مهیا برخی کاربران ذهنیت چندان نواخت نسبت به چونی برندهای ایرانی ندارند. سال ها پیش برندهای ایرانی متشابه ارج، آزمایش، جنرال الکتریک، پارس الکتریک، کفش ملی و. کیفیت و قیمت مفرط خوبی داشتند و نه عزب در ایران بلکه درون کشورهای منطقه نیز پرطرفدار بودند؛ تا اینکه داخل دوره ای به برهان جنگ، تحریم ها، تبلیغات نامناسب و تکثیر نفقه ی تولید، چونی محصولات افت چشمگیری محسوس کرد. تو همین زمان پای برندهای اجنبی بوسیله بازار ایران باز شد و توانستند با بازاریابی موفق و درون فدایی بنیان ها با چونی بهتر به نوعی محصولات ایرانی را از چرخه ی هم چشمی حذف کنند؛ بوسیله طوری که نسل جدید تا اینکه برندهای ایرانی را نمی شناسند و هیچگاه ذهنیتی از کیفیت مناسب آن ها ندارند. بنابراین غریزی است که مقدار جستجوی برندهای ایرانی در فروشگاه های اینترنتی که اغلب کاربران آن را جوانان تشکیل می دهند نسبت به برندهای خارجی بسیار پایین تر باشد.نسل جدیدی که با برندهای اجنبی بزرگ شده است ذهنیتی از کیفیت مناسب برندهای ایرانی ندارد

اگر از جمله کاربران ایرانی بخواهید تو هر صنعتی چند برند معروف را معروفیت ببرند، بدون تأمل نام چند برند خارجی را ذکر خواهند کرد درصورتی که شاید تنها بتوانند حداکثر چند برند ایرانی را نام ببرند. بخش بزرگی از این موضوع به لیس تبلیغ و بازاریابی مؤثر همانند رقبای خارجی و بخش دیگر آن به ذهنیت مردم در سال های اخیر نسبت به کیفیت کالاهای ایرانی باز می گردد. به عنوان مثال زمانی که صحبت از پوشاک ایرانی به میان می آید، ناخودآگاه یاد لباس هایی می افتیم که تنها با چند بار شستشو از شکل بدوی بیرون می شدند و دیگر برازنده استفاده نبودند یا کالاهای برقی ایرانی اغلب چند ماه فاتحه به نوع دوستی حکم می کردند اما بعد از بخشیدن مدتی و با استفاده ی دوباره خواه به مرمت حاجت داشتند یا به طور طاسی خراب می شدند. مردم این ذهنیت را در تک کالاهای ایرانی پیدا کرده اند و نباید واقعیت را بی سابقه گرفت ولی می توان آن را تحول داد. ناگفته نماند که برندهای خارجی نیز مسیر پرفرازونشیبی را خلال کرده اند تا توانسته اند به این سطح از کیفیت برسند و جایگاه خود را نه عزب در بازار داخلی بلکه تو میدان بین المللی پیدا کنند.

برندهای ایرانی نیز درون سال های اخیر مجاهدت کرده اند جایگاه خود را دوباره در بازار به دست آورند و عملکرد خوبی نیز داشته اند. برای سزا شدن یک برند در حافظه آدم به اعتمادسازی نیاز است. هر میزان کالاهای برندی خاص چونی بهتری داشته باشند، مطمئنا مردم نیز اعتماد بیشتری نسبت به آن ها پیدا می کنند و هنگام جستجوی دشت جدید، شهرت آن برند را به تامل خواهند داشت. البته کیفیت ارزان تنها درون بر برندسازی جواب گوی این مسئله خواهد وجود و گشایش تجربه ی کاربری بدون شناساندن صیت خود به خریداران، نتایج مورد دید را به همراه نخواهد داشت. به نعوظ خلاصه می توان گفت چونی محصول، مشتری عادی را به خریدار وفادار برند تحول می یواش. فداکار مواقع تأثیر مشتری وفادار از تبلیغات همچنین بیشتر است؛ زیرا بسیاری از مردم هنگام خرید کالا نظر دوستان یا فامیل را جویا می شوند و در چنین شرایطی مشتری های وفاداری که برند محبوب خود را به دیگران موعظه می کنند، نقش مهمی در افزایش فروش برند انجام می کنند.

آمار و ارقام دیجی کالا علامت می دهد که برندهای ایرانی نمو خیره کننده ای تو سودا ریالی و تعدادی داشته اند؛ مردم درون حال آشنا شدن با کالاهای تولید داخل هستند و رشد صعودی مدل فروش، تاحدودی نشان از کیفیت مناسب این کالاها و موفقیت سازنده در جلب توکل آدم می دهد. برندها نیز باید بتوانند با ارائه ی محصولات متنوع، باکیفیت و ارائه ی خدمات پس از بیع مناسب مشتری های فعلی را بوسیله مشتری دائمی و وفادار برند تغییر کنند. مطمئنا زمانی که برندهای ایرانی از رویت کیفیت بوسیله کالاهای مانند خارجی نزدیک شوند، معیار جستجوی آن ها در فروشگاه های اینترنتی همچنین اضافه محسوس خواهد کرد.گران تر بودن برخی کالاهای ایرانی نسبت به انواع متفرقه ی خارجی

قیمت یکی از عوامل بنیانی و تأثیرگذار در برگزینی کالا است. جمله کاربران زمانی که به دنبال مقایسه ی چند لوازم یا برند با یکدیگر هستند، در به خشکی امدن ویژگی ها و لباس ظاهری، قیمت آن ها را نیز در نظر می گیرند تا نیکوترین تفویض را باتوجه به بودجه ی مورد نظر داشته باشند. با وجود کاهش قابل توجه خرج ی تولید داخل کشور (در مقایسه با سایر جهان به دلیل افت قیمت ارز ملی) نسبت به سال های گذشته، باز هم برخی کالاهای ایرانی از ارج بالاتری بوسیله خصوص نسبت بوسیله گوناگون چینی برخوردار هستند. به همین دلیل زمانی که شخصی می بیند کالای ایرانی و اجنبی تضاد ارزش چندان یدکی ندارند و باتوجه به شناختی که از کیفیت جنس خارجی پدیدار کرده است ترجیح می دهد کالای خارجی را انتخاب کند. دکتر شقاقی شهری، اقتصاددان و لله دانشگاه داخل خصوص بالا وجود داشتن هزینه ی تولید کالا درون ایران می گوید:هزینه ی تولید ارتفاع است زیرا هزینه ی تغییر مکرر قوانین، هزینه ی تشریفات اداری، هزینه ی فناوری های پایین را باید تولیدکننده پرداخت بطی ء. وقتی مایه های پیشرفته ای درون اختیار تولیدکنندگان نیست، وقتی انقراض مدیریتی، بروکراسی، انحصار، فساد و رشوه وجود دارد، باید هزینه ی تولید اوج باشد.



این موضوع مطمئنا روی محبوبیت برند ایرانی و تعداد جستجوهای آن تأثیر منفی می گذارد. تو چنین شرایطی که نمی توان نفقه های تولید را پایین آورد بوسیله نظر می رسد نمایش ی خدمات بهتر پس از سودا راه حل احسان برای افزایش محبوبیت کالای ایرانی نسبت به کالای خارجی باشند.طراحی نامناسب

معین و زبان طراحی یک محصول، اولین نکته ای است که توجه مشتری را هنگام انتخاب معیار ی مورد نظر خود احضار می درنگ. بسیاری از کاربران هنگام گشت زدن در اینترنت و بخاطر تفریح برندی خارجی را داخل فروشگاه های اینترنتی جست وجو می کنند، نه به اراده خرید، بلکه به این دلیل که از نظر طراحی محصولات جدید لذت می برند. اما کم تیز پیش می آید کاربری برندهای ایرانی را صرفا بخاطر دید آن ها جست وجو کند. البته مدل سازی محصولات ایرانی نسبت به گذشته ترفیع چشمگیری را امتحان کرده است؛ محصولاتی مانند یخچال، اجاق گاز و ماشین ظرفشویی ایرانی در حال مجهز طراحی م خوب و در سطح یکسانی با رقبای کره ای خویشتن دارند؛ اما همچنان بیشتر به الگوبرداری از محصولات رده بالای جهانی شباهت دارند تا توسعه ی زبان طراحی وارسته. بهترین راه حل برای حل این موضوع استخدام تیمی صنف ای، تحصیل کرده و خلاق است تا طی سال ها تفحص اقدام به ترقی ی زبان طراحی جدیدی کنند.المان ها و عناصر ایرانی برگ مرطوب ای در دنیای طراحی هستند که معمولا توجهی به آن ها نمی شود

المان های ایرانی نظم خیره کننده ای دارند که اگر با اندکی خلاقیت اختلاط شوند مدل سازی علو العاده ای خواهند یافت. به عنوان مثال چند سال پیش اولین طراحی خط نستعلیق روی لباس های ایرانی بسیار محبوب شده حیات و مردم به ظهر تدارک ی لباس، روسری یا مانتوهایی با طراحی خط نستعلیق بودند. این مدل شکل ها هنوز اندوه طرفداران زیادی دارد و حتی بسیاری از ایرانی های بی حرکت بیرون از قلمرو برای مغازه گردی کردن سوغاتی برای دوستان خارجی خود سراغ این شکل ها می روند و باافتخار بیان یا متنی که روی لباس نوشته شده را برای آن ها ترجمه می کنند. برند نیمانی یکی از برندهای موفقی است که طرح ریز آن ایرانی است و با استفاده از حروف ایرانی از جمله ه دو چشم» شکل ها و جواهرات زیبایی طراحی می نرم. محصولات این برند نه تنها طرفداران ایرانی اضافی دارد بلکه توجه خارجی ها را همچنین به خود جلب کرده است. جذابیت طراحی محصولات این برند باعث می شود کاربران هنگامی که قصد خرید برای خود را دارند یا هنگام هدیه خریدن برای دوستان خود خواه تا اینکه زمانی که در اینترنت مبتلا لمحه گذرانی هستند، نام برند را خیز وجو کنند تا محصولات با طراحی جدید را مشاهده کنند.



امروزه هزینه نکردن بخاطر طراحی ثمر و معیار برداری از محصولات خارجی نمی تواند مردم را ترس زده و نسبت بوسیله مبادله کردن محصول مشتاق کند؛ درواقع جذابیت طراحی محصول باعث می شود شهرت برند تو حافظه مخاطب بسته شود. محصولات ایرانی معمولا مد روز گیتی و سلیقه ی مردم را عجیب می گیرند و این باعث می شود تمایل مردم بوسیله مبادله کردن کالای ایرانی ناچیز تر شود و درنتیجه نسبت بوسیله برندهای خارجی جستجوی کمتری در فروشگاه های اینترنتی داشته باشند. در بسیاری موارد می توان با مقایسه ی ظاهری دو محصول، اجنبی خواه ایرانی بودن آن ها را امتیاز عدل. بنابراین برخی مردم ترجیح می دهند با صرف هزینه ی بیشتر، محصولی با طراحی زیباتر را انتخاب کنند؛ درنتیجه میزان جستجوی کالاهای ایرانی کاهش هویدا می کند. درصورتی که استفاده از عناصر ایرانی در نقشه کشی محصول مزیتی است که می تواند نه تنها برند را میان مخاطبان ایرانی بلکه در سطح جهانی شناخته شده کند.پذیرش اجتماعی

تمایل به پذیرفته شدن میان انسان اجتماع و  تأیید شدن از سوی آن ها غریزه ای طبیعی است و همگی ی مردم شناخت دارند درون مدرسه، دانشگاه و فضا کار ایستگاه خوبی داشته باشند. باید بپذیریم که پوشاک، موبایل، اکسسوری ها، ماشین و لوازم شوهردار بوسیله نوعی دگرگونی به معرف شخص تو نگاه اول شده اند و زمانی که مردم انحصاری را نمی شناسند از روی ظاهر او ابتدا به قضاوت می کنند. برخی برندها درون اجتماع جاافتاده تر هستند و به همین دلیل انسان با گزینش این برندها تکاپو می کنند پذیرش اجتماعی خود را افزایش دهند. بوسیله نشانی مثال شخصی که از موبایل ایرانی استفاده می کند شاید در جمع دوستان یا همکاران خویشتن بارها به دلیل انتخابی که داشته تک انتقاد یا تا اینکه استهزا قرار بگیرد، به همین برهان تقدم می دهد از برندهای شناخته شده تر مصرف کند. این موضوع میان جوانان رواج بیشتری دارد، بارها در شبکه های اجتماعی تصویری از سلفی هایی دیده ایم که جلوی آینه پژمرده می شوند؛ تنها به این دلیل که برند پشت گوشی در عکس مشهود شود. این موضوع در مورد سایر محصولات مرتبط با مد و فشن نیز صادق بوده و یکی دیگر از دلایلی است که باعث می شود برندهای ایرانی کمتر از برندهای اجنبی جست وجو شوند چون تمایل بوسیله خریداری آن ها پایین پر حرارت است.

امروزه اپل یکی از برندهای محبوب در جهان است، بسیاری از انسان با اینکه شاید درک درستی از مشخصات فنی محصولات آن نداشته باشند، به دلیل اینکه داخل جامعه پذیرفته شوند و دیگران دیدن بهتری نسبت به آن ها داشته باشند خرج ی یدکی برای مغازه گردی کردن محصولات آن صیقلی می کنند؛ درصورتی که شاید یک علیه معمولی پر حرارت با بها پایین نمدار نیز نیازهای آن ها را برطرف کند، داشتن این برند گوشی عاطفه بهتری بوسیله آن ها می دهد. ناگفته نماند، این موضوع تو مورد برخی محصولات ایرانی نیز صادق است. به عنوان شهید محصولات چرمی ایرانی محصولات باکیفیتی هستند که کالایی لوکس محسوب می شوند و برندهای خوبی دراین زمینه فعالیت می کنند؛ بوسیله طوری که اگر انحصاری به قفا خریدن محصول چرمی باشد، وافر کم پیش می آید که سراغ برندهای خارجی برود. برندهای فعال دراین زمینه نیز پیشرفت دهش داشته اند و با رویه های مناسب بازاریابی صنعت چرم ایران را به یک صنعت پیشرفته و موفق تغییر کرده اند. پذیرفته شدن برندهای ایرانی میان مردم جامعه کار کننده زمان کنار است و انبازی های فعال دراین زمینه باید سعی بیشتری برای برندسازی ایفا دهند. همسو نشدن با دنیایی که در آن عمر می کنیم و نوظهور شهود دلخواه ی مردم بوسیله خصوص جوانان نتیجه ای جز ضعف برای یک برند بوسیله همراه نخواهد داشت.

جستجوی اشتهار برند در فروشگاه های اینترنتی یا موتورهای جست وجو به عوامل زیادی بستگی دارد؛ زمانی که برند بتواند محصولاتی باکیفیت عرضه دهد، اعتماد مخاطب را جلب کرده و نام خود را درون ذهن مشتری صلاحیت دار می بطی ء. درنتیجه مشتری برای محسوس کردن کالاهای مورد حاجت خود پیش از هر اقدام دیگری، ابتدا نام برند مورد محبوب خود را جست وجو می نرم و زمانی که می بیند برند، علیه تک نظر او را نیز تولید می کند خوشحال می شود و روی محصولات کلیک می نرم تا جزئیات، مشخصات فنی، خدمات پس از ابتیاع و نظر سایر کاربران را در مورد کالا جویا شود. البته گاهی اوقات نیازی بوسیله قرائت کردن نکته سنج مشخصات نیست و کاربر پیش از این با دیدن تبلیغات مختلف درون خصوص محصولی داخل اینترنت یا شبکه های اجتماعی ویژگی های آن را از قبل می داند. داخل مرحله ی پس ازآن کاربر محصولات متشابه از برندهای متنوع ایرانی و اجنبی را از رویت مقدار و مدل سازی مقایسه می کند؛ زمانی که محصول ایرانی طراحی ترتیب داشته باشد، خدمات پس از بیع مناسب تازگی عرضه دهد و همچنین قیمت آن داخل سطح مناسبی نسبت بوسیله رقبای اجنبی خود باشد، مطمئنا کالای ایرانی را انتخاب و خریداری می نرم. این شخص نیز با جناب در جمع دوستان یا همکاران از محصول خریداری شده تعریف می کند. مکان انداختن برندهای ایرانی و جدیت برای افزایش محبوبیت آن ها میان انسان آسان نیست؛ جامعه ای که با وجود شبکه های مدنی و ضریب بالای نفوذ اینترنت از بدو تولد با برندهای خارجی آشنا می شود و ذهنیتی نسبت به محبوبیت برندهای ایرانی در سال های گذشته ندارد، خیلی باطراوت به گوش دادن نام های ایرانی روی محصولات عادت می کند؛ اما مکان انداختن این موضوع میان آدم غیرممکن نیست و به زمان و تلاش همه ی افراد اجتماع موقوف است. بیشتر بخوانید:سهم خرده فروشی و فروشگاه های آنلاین در رشد اقتصادی ایرانسهم معامله کالاهای ایرانی در دیجی کالا بوسیله ۶۸ درصد رسیددیجیکالا با ۲۰ میلیون نفر بازدید کننده ماهانه، پرمخاطب ترین فروشگاه ایران و خاورمیانه استپوشش زنده متنی زومیت از رویداد تجارت الکترونیکی ایران [ساعت ۱۴]رکورد فروش آنلاین ۷/۴ میلیارد دلار در بلک فرایدی ثبت شد

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها