به گزارش ایسنا، حکیم ایرج حریرچی تو خصوص تبلیغات خارج از عرف پزشکان در فضای مجازی با اشاره بوسیله اینکه تو حال حاضر اکثر تبلیغاتی که در امور پزشکی و دارویی در فضای مجازی انجام می شوند، جاهل عرفی هستند، گفت: موافق ماده ۷ آیین نامه بند ب ماده ۳ قانون نظام پزشکی، تبلیغ دوا و ذکر خواص درمانی در رسانه های عمومی که مخاطب آنها عموم مردم هستند، ممنوع است.

وی درون ادامه افزود: بطور مثال، وزارت بهداشت مجوزی را به ثمر استواری تاک می دهد، اما ذینفعان آن محصول به طور اغراق آمیز و غیر اصلی اثربخشی آن محصول را با تذکر داشتن مجوز وزارت بهداشت تبلیغ می کنند؛ داخل حالی که وزارت بهداشت مجوز را برای تقویت موهای موجود داده است و خیر بیشتر.

دستیار کل وزارت بهداشت با مداومت به خشکی امدن اینکه طبق ماده ۸ همان آیین نامه، تبلیغاتی که ادعایی مبنی بر اثرات درمانی، تشخیصی، پیشگیری و بازتوانی دارند حتما باید مجوز وزارت بهداشت را داشته باشند، افزود: بنیانی تبلیغات پزشکی باید با نظارت راه اندازی پزشکی باشد و پیشنهاد ما این است که مدعی العموم وارد شود؛ چرا که طبق آیین نامه مذکور نشان دادن قسمتی از بدن ناتندرست تا اینکه با رضایت خودش، ممنوع است؛ چه رسد به مواردی که خلاف اخلاق نیز هستند. اطلاق این آیین نامه کلی است و حتی داخل کشورهای اروپایی همچنین چنین تبلیغاتی موجود زدودن و انجام نمی شود.

بنابر اخبار وبدا، حریرچی که داخل یک دستور کار رادیویی مصاحبت می کرد، تبلیغات در حوزه پزشکی را تحث تاثیر تقاضای القایی و تقسیم منابع بین گروه های متنوع ذکر کرد و گفت: گاهی تبلیغات درون قالب برنامه های گپ محور تو رومه ها و ندا و اشکار کردن منتشر می شوند که جنبه رپرتاژ داشته و پی تبلیغی دارند؛ چرا که فدایی مردم تصور می کنند حتما پزشکی که تو رسانه ملی در خصوص موضوع پزشکی گفتگو می کند، قطعا پزشک حاذق و برجسته ای است و پهلو مبنای همین تصور مراجعات بیماران به مطب پزشک سابق الذکر به شدت افزایش علنی می کند؛ در حالیکه اکثر پزشکانی که تو پروگرام های صدا و اشکار کردن آستان روبرو می کنند تو سطح متوسط هستند.

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها